Zanim zagrasz
Zanim zagrasz w Wybory
wydrukuj i o ile to potrzebne poskejaj lub powycinaj wydruki. Ponadto
do gry potrzebna będzie przynajmniej 1 zwykła kostka
sześcienna (od 1 do
6 oczek) oraz żetony poparcia. Ja do tego celu używam monet 1, 2 i 5
groszy. Każdy grosz reprezentuje 1% popracia w kampanii. W sumie ich
wartość musi wynosić 100 - bo elektoratu może być najwyżej 100%
:) Dodatkowo będziesz potrzebował zabawowej gotówki. Można do tego celu
użyć pieniędzy z innych gier planszowych lub wydrukować własne. Wzory
tych banknotów można zobaczyć tutaj.
Zasady gry
1. Gracze zaczynają z
600 000 zł gotówki i 1% poparciem.
2. Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki gracze ustalają kolejność wybierania miejscowości rodzinnych i poruszania się. Zaczyna osoba, która wyrzuciła najwięcej oczek na kostce, a po niej pozostałe w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara.
3. Wybór miejscowości rodzinnej wiąże się z jednorazową opłatą w wysokości 10x wartość Kampanii Wyborczej w tej miejscowości. W zamian za to gracz stając w mieście rodzinnym i innych tego typu (wielkości) otrzymuje bez względu na wynik rzutu kostką największe poparcie (musi jednak opłacić Kampanię Wyborczą) a jego przeciwnicy muszą w tej miejscowości zapłacić podwójną wartość Kampani, aby mogli ją przeprowadzić normalnie. Jeśli nie zapłacą to stracą 3% poparcia. Jeśli kilku graczy pochodzi z tego samego typu miejscowości to stając na tego typu polach muszą płacić podwójną wartość Kapanii Wyborczej, ale zyskują tam zawsze maksymalne poparcie.
4. Gracze poruszają się po polach zgodnie z ruchem wskazówek zegara o tyle pól, ile wyrzucili na 1 kostce.
5. Gracze na polu, na którym się zatrzymali, mogą poprowadzić Kapanię Wyborczą płacąc odpowiednią sumę lub nic nie płacić i stracić 2% poparcia.
6. Osoba, której w trakcie gry spadnie poparcie do 0% lub mniej odpada z gry.
7. Pieniądze można zyskać tylko ze zdarzeń losowych lub gdy ruch kończy się na polu "Wizyta u skarbnika". W tym ostatnim przypadku gracz otrzymuje w gotówce 10 000 zł x liczba oczek wyrzuconych na kostce.
8. Jeśli kandydata nie stać lub nie chce opłacić odpowiedniego działania w Prasie, Radiu lub Telewizji to traci 1% poparcia.
9. Wygrywa ta osoba, która po określonym czasie gry (np: 60 min) posiada największe poparcie lub gdy odpadli pozostali kandydaci.
Zasady te wydrukowane są również na planszy.
2. Przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki gracze ustalają kolejność wybierania miejscowości rodzinnych i poruszania się. Zaczyna osoba, która wyrzuciła najwięcej oczek na kostce, a po niej pozostałe w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara.
3. Wybór miejscowości rodzinnej wiąże się z jednorazową opłatą w wysokości 10x wartość Kampanii Wyborczej w tej miejscowości. W zamian za to gracz stając w mieście rodzinnym i innych tego typu (wielkości) otrzymuje bez względu na wynik rzutu kostką największe poparcie (musi jednak opłacić Kampanię Wyborczą) a jego przeciwnicy muszą w tej miejscowości zapłacić podwójną wartość Kampani, aby mogli ją przeprowadzić normalnie. Jeśli nie zapłacą to stracą 3% poparcia. Jeśli kilku graczy pochodzi z tego samego typu miejscowości to stając na tego typu polach muszą płacić podwójną wartość Kapanii Wyborczej, ale zyskują tam zawsze maksymalne poparcie.
4. Gracze poruszają się po polach zgodnie z ruchem wskazówek zegara o tyle pól, ile wyrzucili na 1 kostce.
5. Gracze na polu, na którym się zatrzymali, mogą poprowadzić Kapanię Wyborczą płacąc odpowiednią sumę lub nic nie płacić i stracić 2% poparcia.
6. Osoba, której w trakcie gry spadnie poparcie do 0% lub mniej odpada z gry.
7. Pieniądze można zyskać tylko ze zdarzeń losowych lub gdy ruch kończy się na polu "Wizyta u skarbnika". W tym ostatnim przypadku gracz otrzymuje w gotówce 10 000 zł x liczba oczek wyrzuconych na kostce.
8. Jeśli kandydata nie stać lub nie chce opłacić odpowiedniego działania w Prasie, Radiu lub Telewizji to traci 1% poparcia.
9. Wygrywa ta osoba, która po określonym czasie gry (np: 60 min) posiada największe poparcie lub gdy odpadli pozostali kandydaci.
Zasady te wydrukowane są również na planszy.